5 Temmuz 2012 Perşembe

HATİCE HANIM'IN CİCİLERİ - BAYKUŞ ANAHTARLIKLARIM VE "BENİM ELİM DEĞİL FATMA ANAMIZIN ELİ" ;)

Selamlar herkese..
Uzun zamandır yazı yazamıyorum sizlere..İstanbul-Akçakoca arası gidip gelmekten vakit bulamıyorum.İşler, hastalıklar, düğün-dernek derken hep bir koşturmacanın içerisindeyim..Tabii araya sıkışan ve benimle sık sık yolculuk eden siparişlerimi de şükür ki sağ-salim teslim ediyorum.  ;)  Beğenilmesi de beni ayrıca çok keyiflendiriyor..
Daha çok yeni tasarım yapamamaktan, bir de arşivime sakladığım bazı parçaları kesememekten, dekore edememekten de ayrıca şikayetçiyim.Bu gidip gelmeler pek vakit alıyor,siz de bilirsiniz ki ev işi de hiçbir zaman bitmiyor.. :S
Ama hangi araya sıkıştırdıysam size son kestiğim BAYKUŞ ANAHTARLIKLARIMI ve FATMA ANAMIZIN ELİ'ni sizlere bu postta göstereceğim.. Bol fotoğraflı bir yayınla karşınızdayım ;)
Öncelikle Marmara Üniversitesin'de tanıştığım Hatice Hanım'ın kızı evlendiği için benden kızının çeyizine banyosu için deniz temalı ecza-havlu dolabı ve kirli dolabı istedi..Yapım aşamalarımdan bazı önemli detaylarıda içeren fotoğraflarımı sizlerle de paylaşıyorum..Umarım beğenirsiniz..



Yukarıdaki fotoğraftanda anlayacağınız gibi dolabın kapağı tamamen kapalıydı.Deniz fenerini çizip,kestim ve arkasından tel zımbaladım.
Tüm dolabı beyaza boyayıp,koyu maviyle eskittikten sonra üzerine ince mdf den kestiğim plakaları da boyayıp,transfer tekniği ile hazırladım..


Aşağıdaki fotoğrafta yine ince mdf den deniz kabuklu dekupajıma göre kesip hazırladığım şekilli plakayı görüyorsunuz..Hamur kabartma olarakta çalışılabilir tabiki.. ;)




Kulp detayına da girmeden geçemeyeceğim..Metal deniz çapasını ecza dolabında,metal dümeni de kirli dolabında ince halatlar kullanarak konseptimize uygun hale getirdim..



Dolabın alt rafında renklere ve temaya uygun şablon kullandım..Buraya konulacak ürünleri etkilememesi açısından kabartma hiçbir materyal kullanmadım. ;)



Üstteki fotoğrafta ise kirli dolabının kapağına çizip kestiğim balığı görüyorsunuz.Aynı şekilde arka kısmından telledim..Dolabın içi bölmeli olduğundan beyazlar ve renklileri ayırma derdi olmayacak..  ;).


Kirli dolabının tekerleklerini sonradan monte ettiğim için burada göremiyorsunuz.

Ve .. Takımın son hali ;)


Gelelim yeni ve en son tasarımlarıma :
Açıkçası baykuşlar meşhur oldu olalı hepimiz pek bir sever olduk..Cam füzyon kursuma giderken yaptığım desen araştırmalarımdan,çizimlerimden birini kullandım yine.."Sakla samanı, gelir zamanı.." boşuna dememiş atalarımız..Karşınızda Miray'ın baykuş anahtarlıkları :



Sırada son olarak Fatma Anamızın Eli var :
"Fatma'nın eli yüzyıllardır sahiplerine şans getirdiğine ve onlara sabır ve sadakat erdemleri verdiğine inanılan bir tılsım haline gelmiş. Bu nesne genellikle 'Fatma'nın Eli' olarak bilinilirse de Araplar arasında 'Hamse Eli' diye anılır. Hamse, beş demektir ve bir elin parmak sayısını gösterir. Hindu'lar 'Humsa Eli', Museviler ise 'Hameş Eli' veya 'Miryam'ın Eli' adını vermişlerdir
Bazı kültürlerde yukarıya dönük, bazı kültürlerde aşağıya dönük olarak asılıyormuş.Kim nasıl isterse o şekline çevirebilir ;)
Anadolu'dan Hindistan'a kadar "Fatma'nın Eli"nin kötülüklerden koruduğuna, inanılıyor." (netten alıntıdır.)




Siz blog arkadaşlarıma (çoğuna koşturmacadan yorum yazamasamda!) tek tek gelip inceliyorum.Sakın ihmal edildiğinizi düşünmeyin..;)

Tekrar görüşene değin kendinize çok iyi bakın.. Yorumlarınızla beni mutlu edeceğinizden emin olabilirsiniz.. ;)))

SEVGİLER!




58 yorum:

  1. Yoruma gelene kadar gördüğüm çalışmaların hepsi çok güzel. Dolaplar mükemmel olmuş...Baykuş anahtarlıklar da çok şirin. El boyaları da harika... ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MAYRI , çok teşekkür ederim..Elimden geldiğince ;) Tekrar görüşmek dileğiyle.. SEVGİLER! ;)

      Sil
  2. Gerçekten çok güzel çalışmalar ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SERAP ÇABAN, çok teşekkür ederim.. SEVGİLER! ;)

      Sil
  3. merhaba hepsi çok güzeller bayıldım ..evet fırsat bulmak zor ama maşallah ..elinize saglık sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. FADİNİN SANATI , çok teşekkür ederim..Zor oluyor cidden hem iş,hem ev ama yine de çok seviyorum ;)Tekrar görüşmek dileğiyle.. SEVGİLER! ;)

      Sil
  4. Miray'cım muhteşem şeyler yapmışsın ellerine emeğine sağlık hepsini çok beğendim.Bol satışlar hayırlı kazançlar dilerim.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtap Hanımcım çok teşekkür ederim..Ne güzel duanız..Allah hayırlısını versin gerçekten ;) Öpüyorum sizi.. SEVGİLER!

      Sil
  5. Dolap,anahtarlık ,Fatma Ana'nın eli hepsi çok güzel ve özgün çalışmalar.Ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. coletté, çok teşekkür ederim.. Beğenmenize sevindim.Yorumunuz için de ayrıca teşekkür ederim.. Tekrar görüşmek dileğiyle.. SEVGİLER! ;)

      Sil
  6. ellerinize sağlık, hiç birbiriyle uymaz dediğim desenleri,çok güzel uyumlu hale getirebilmişsiniz. bütünü görebilmek önemli, tebrikler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Minik Atölyem, çok teşekkür ederim.. Beğenmeniz beni mutlu etti..Açıkçası başlarken daha farklı düşünmüştüm,sonra dekupaj kağıtlarımı ve peçetelerimi ortaya dökünce bu hale geldiler.. ;)Bütünü görebilmek önemli,haklısınız..Yorumunuz için de ayrıca teşekkür ederim.. Tekrar görüşmek dileğiyle.. SEVGİLER! ;)

      Sil
  7. Dolaplar olağanüstü olmuş, bayıldım. Hafta sonu evimiz Şile'de, Şile'nin sembolü de deniz feneri biliyorsunuz. Bana ilham verdiniz. Bu dolaptan hemen yapmak istiyorum. Çok, çok güzel canım, daha ne demeli?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayalci, bayılmanıza sevindim :D ..
      Şile'ye de yakışır.. Çocukluğumda Yeşilvadi ve Alacalı'da kalmışlığım çoktur..Severim orayı.. ;) Tabii deniz fenerini de ;)
      Bence de yapın dolaptan ;)Yakışır !:D Baktıkça beni de hatırlarsınız ..
      Yorumunuz için de ayrıca teşekkür ederim.. Tekrar görüşmek dileğiyle.. SEVGİLER! ;)

      Sil
  8. deniz atı olan çalışma harika gözüküyor. Fatma anamızın eliyle ilgili yazdıklarını okuyunca da Ayşe teyzemin yemen yaparken "Fatma anamızın elinin bereketiyle" deyip yap demesi aklıma geldi:) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süedacığım çok teşekkür ederim..Bir tasarımcı olarak senin beğenip,yorumlaman benim için önemli..Teşekkür ederim tatlım.. SEVGİLER!

      Sil
  9. Miraycığım gak-guk edeceğim dilim tutuldu vallahi:)) Her biri ayrı güzel hangisi daha güzel diyeceğimi şaşırdım. Baykuş anahtarlıklar mı Fatıma Anamızın elimi yoksa o kirli sepeti ile ecza dolabı mı? Sahibi görünce diğer mobilyaları sana yaptırmadığına pişman olmuştur. Ellerine yüreğine ve emeğine sağlık. Enfesler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fiamma , çok utandım! :)))
      Çok teşekkür ederim..Elimden geldiğince sizlerden de ilham alarak hoş şeyler yapmaya çalışıyorum..Beğenmenize çok sevindim.
      Yorumunuz için de ayrıca teşekkür ederim..
      Tekrar görüşmek dileğiyle..
      Öpüyorum!
      SEVGİLER! ;)

      Sil
  10. hepsi birbirinden güzel, yine harikalar yaratmışsın, emeklerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayamaya , çok teşekkür ederim.. ;)))
      SEVGİLER!

      Sil
  11. İnanılmaz güzel olmuş hepsi herzamanki gibi..Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kırmızı Evin Cadısı,
      Çok teşekkür ederim..Beğenmenize çok sevindim.
      Yorumunuz için de ayrıca teşekkür ederim..
      SEVGİLER! ;)

      Sil
  12. Merhaba, yaptiklarinizin hepsini cok begendim.Ozellikle kirli ve ecza dolabi cok itinali ozgun calismalar olmusbayildim.. Birkac soru sormak istiyorum:kucuk ahsap desenlerini neyle kesiyorsunuz ve zahmetli bir is mi? Evde rahat kullanilabiliyor mu?Tesekkurler simdiden :)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çilekli Mektubum,
      Çok teşekkür ederim..Beğenmenize çok sevindim.Eğitmen olduğum için sanırım itina kendinden geliyor ;)
      Küşük ahşap desenlerimi tezgah üstü dekupaj testeremle kesiyorum.Tabiki zahmetli.Evde kullanımı zor,çünkü çok tozlu bir işlem..İşe başlarken başımı bağlıyorum,gözüme gözlük ve ağzıma da maske takarak kesim yapıyorum.Elektrik süpürgem de hep yanımda =D
      Benim atölyem olduğu için böyle bir işe kalkıştım. :S
      Ama çıkan güzelliklerin hatırına katlanıyorum :D
      Yorumunuz için de ayrıca teşekkür ederim.. Umarım yardımcı olabilmişimdir..
      SEVGİLER! ;)

      Sil
  13. Hepsi çok güzel , ellerine emeğine sağlık .
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep, beğenmene sevindim.. Çok teşekkür ederim.. SEVGİLER!

      Sil
  14. Bana söyleyecek söz kalmamış, ben de yazacağıma, tekrar dönüp bu güzelliklere doya doya baktım, baktıkça kıskandım, baktıkça çatladım, baktıkça...... öptüm seniiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Banuca , ne desem bilemedim şimdi =D
      Çok çok çok teşekkür ederim.. Elimden ne gelirse ben buradayım ;)
      Ben de öpüyorum! SEVGİLER! ;)))

      Sil
  15. miray ablacığım çooooooook güzel olmuş anahtarlık , ecza dolabı ve çamaşırlık süper bayıldım:))))))))) en çokta anahtarlık mest oldum resmen:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Adsız ; Gize Kolcu ! Benim güzel gözlü öğrencim ;) Çok teşekkür ederim..Öpüyorum seni! SEVGİLER!

      Sil
  16. Şu telli dolaplara bayıldım.Ne güzel olmuşlar.Hepsi harika bunların.Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canan beycan, beğenmenize sevindim..
      Çok teşekkür ederim.
      SEVGİLER!

      Sil
  17. canım,o gece yazıştık ararım dedim ama tel defterim ist.kaldığı için arayamadım.int. sürekli giremediğim için seni haberdar edemedim.ist.dönünce arayacağım.sana kolay gelsin diyor,kocaman öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HATİŞİN HOBİLERİ, görüşürüz..Teşekkür ederim.. SEVGİLER! ;)

      Sil
  18. kızıııımmmm sen nesin yaaaaaaaa:))) bayıldım resmennnnnn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Tasarım Evi,
      Niye ki? Neyim ki ben??? =D
      Çok teşekkür ederim canım benim.. SEVGİLER!

      Sil
  19. miraycim,kendine ait bir tarzin var,ve bu cok hos
    ellerine saglik,gonlune saglik
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cihan Hanımcım çok teşekkür ederim, çok sağolun.. ;)
      SEVGİLER!

      Sil
  20. Ellerinize sağlık Miray hanım bu kadar becerikli olmak güzel birşey olsa gerek :)) blogunuzu sık sık takip etmeye başladım başarılarınızın devamını diliyorum
    http://elmasmagicraft.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  21. ELMAS ,
    Hoşgeldiniz..
    İltifatınız için çok teşekkür ederim..Elimden geldiğince.. ;)
    Ben de takipçinizim ;) Görüşmek üzere.. SEVGİLER!

    YanıtlaSil
  22. Her zamanki gibi harikasın miroşum öpüldün.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim tatlım! Sen de öpüldün.. ;)

      Sil
  23. Miray hanım çok ama çok beğendim eserlerinizi.Seneler önce ahşap süsleme çalışmalarında bulunmuş ve çok beğenilen işler yapmış biri olarak sizi tebrik ediyorum. Eserler çok kaliteli ve temiz işçiliğe sahip. Ellerinize zevkinize sağlık. Çok sevgiler, saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yamalibohca.net beğenmenize sevindim,teşekkür ederim..Elimden geldiğince,eğitimci olmamın rolü de büyük tabii.. ;))) SEVGİLER!

      Sil
  24. Blogunuzu Blogumdaki tavsiye ederim bölümüne ekledim herkesler görsün diye. Sevgiler...Gökşen Demir http://yamalibohca.net/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gökşen Demir çok teşekkür ederim..Çok naziksiniz.. ;)

      Sil
  25. Tek kelimeyle muhteşem elinize fikrinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sibel pala, çok teşekkür ederim..Sağolun..SEVGİLER!

      Sil
  26. Banyo dolabı, kirli kutusu takımı mükemmel olmuş, ellerinize sağlık.

    www.gothicartbymelike.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melike Hanım çok teşekkür ederim.. ;) SEVGİLER!

      Sil
  27. hepsi mükemmel..ellerine sağlık bayıldım..
    yaz molası vermiştim,aşka geldim.yarın bende başlamalıyım boyamaya,eskitmeye..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yasmin çok teşekkürler..Başla başla! ;)
      SEVGİLER!

      Sil
  28. çok orijinal olmuş tebrikler
    değişik bir sitiliniz var
    alışılmışın dışında
    http://bendencesitlemeler.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bendencesitlemeler, teşekkür ederim..Sanırım öyle.. ;) SEVGİLER!

      Sil
  29. bende anahtarlığa bayıldım ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  30. X madame, çok teşekkür ederim.. SEVGİLER! ;)

    YanıtlaSil
  31. Zevkinizi çok beğendim.Yaptığınız herşey harika.Yaptıklarınızı fiyatlandırırsanız çok sevinirim

    YanıtlaSil
  32. Merhaba çalışmalarınız harika! Ellerinize sağlık... Birkaç sorum olacaktı yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Ahşap malzemeyi keserken kullandığınız alet nedir? Tel dolap yapmak istiyorum bu tele nereden ulaşabilirim? Fatmanın eli müthiş. Objelerinizi ve büyük dolap gibi ham malzemeleri nereden alıyorsunuz? Ben yeni başladığım için bayağı zorlanıyorum. Yardımınız olursa çok çok mutlu olurum. Teşekkürler

    YanıtlaSil