8 Şubat 2012 Çarşamba

"MUHTEŞEM OSMANLI" KAFTAN TASARIMLARIM ..


MERHABA !

          Vakit buldukça çalışmalarıma devam etmeye çalışıyorum,daha sırada harika şeyler var.. ;) 
Tasarımlarımı yapıyorum, hayata geçiriyorum..Esinlendiğim çok şey var.. Çiziyorum,kesiyorum,deliyorum,boyuyorum..Kısacası atölyeme girdiğim an herşeyi yapıyorum,çırakta benim usta da :D  Bu kez Kız kardeşimin de zemin boyamalarımda yardımı çok büyük..Buradan Minik kuşumuz Şenay'ıma da çok teşekkür ediyorum..
Geçen yıl cam füzyon kursumda çizdiğim kaftanlarımı ahşaba uygulamaya karar verdim ve ortaya çıkardıklarımı sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyuyorum. Kaftan duvar panolarımı takım ya da tek tek te kullanbilirim, istenilen renklerden kolaj yapılıp güzel bir Osmanlı duvarı da oluşturulabilirim ;))) .(Bu da şu an aklıma gelen bir fikir bu arada.)






Yorumlarınızı ve yeni fikirlerinizi esirgemezseniz sevinirim..


Unutmadan ;


Cam füzyonda yaptığım kaftanlarımı da paylaşayım;



CAM FÜZYON HAKKINDA KISA BİR BİLGİ VEREYİM ;

Şeffaf ve renkli camın soğukken istenilen formda kesildikten sonra, belirlenmiş şekle göre yerleştirilip, cam için özel olan fırınlarda 750- 900 derecede pişirilip,eritilmesidir. Bu işlem yaklaşık 18-19 saat sürer..Cam füzyon fırını farklıdır.İçi camın erirken patlayıp çatlamasını önleyen cam elyaf ve kaolen ile kaplıdır..
Füzyon tekniği tamamen el işidir. Bu yüzden objelerden biri diğerine benzer, ama asla aynı olmaz.
Bu teknik, insanlık tarihinin en eski cam tekniklerinden biridir ve eski Mısır' da 4500- 5000 yıl önce kullanılmıştır. Aynı dönemlerde bu teknik Anadolu' da da kullanılmıştır. Özellikle Konya Karatay Medresesi Müzesi ve Ankara Sanat Müzesi' nde bu eserleri görmek mümkündür.
İstanbul'da Pendik Belediyesi Halk Eğitim Merkezi bu kursu 3 aylık periyotlarla vermektedir.
Sevgili Hocam Ebru Susamcıoğlu ile ilgili bilgi edinmek isterseniz tıklayabilirsiniz..

http://www.ebrus.net/ 


Görüşmek üzere ..

SEVGİLER!

46 yorum:

  1. Gerçektende muhteşem olmuşlar.
    Füzyonlarda şahane olmuş , ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, Emel HAnımcım.. Sağolun! ;)

      Sil
  2. Merhabalar..abartısız çok kibar; çok güzel ve daha çok çoklar şahaneler ellerinize sağlık..bayıldım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hilalcim her eve hitap eder mi bilemiyorum ama,şimdi ki trend minimalist döşenip klasik aksesuar kullanmak ya,o nedenle gider diye düşündüm..Umarım kısmetleri açık olur.Çok teşekkür ederim,yorumuna,düşüncelerine..SEVGİLER!

      Sil
  3. Ben bunlara hasta oldum. O kadar o kadar o kadar çok sevdim ki, ne diyeceğimi şaşırdım !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Muhteşem !!!!!!!!!!!!!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşın Hanım çok teşekkür ederim,çok heyecanlandım.. Sağolun!

      Sil
  4. O kadar o kadar o kadar çok sevdim ki, ne diyeceğimi bilemiyorum. Muhteşem yapmışsınız !!!!!!!!!!!!!!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Çok teşekkür ederim..Bana şans dileyin! SEVGİLER!

      Sil
  5. Ay ay ay ben cok begendim yaraticilik bole bisi...

    YanıtlaSil
  6. Ayyyy cooooook guzel olmus arkadasim cooook begendim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2 kez yorum yazmışsınız,beğenmenize çok sevindim..yazan elleriniz dert görmesin..Çok teşekkür ederim..SEVGİLER!

      Sil
  7. Arkadaşım çok şık, çok güzel olmuşlar daha ne diyeyim ellerine emeklerine sağlık. Cam füzyonlarsa bir harika olmuş, maharetli arkadaşım benim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşım çok teşekkür ederim..Cam füzyonların yeri tabiki ayrı,ama ahşaplarımda altta kalmadılar hani;))) SEVGİLER!

      Sil
  8. süpermiş bunlar cnm ya ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  9. gerçekten muhteşemlerr:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyyy lolipu gelmiş! Sefalar getirdiniz efenim.. ;)

      Çok teşekkür ederim,muhteşem bulmanıza da çok sevindim..SEVGİLER!

      Sil
  10. Gerçekten muhteşem,çok güzeller...

    YanıtlaSil
  11. Ellerinize sağlık.Çok güzel olmuşlar.Özellikle füzyon kaftanlara bayıldım.Füzyon konusunda nereden eğitim aldınız acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! Beğenmenize sevindim.Füzyon kaftanlarım sadece gördükleriniz kadar ve bana kursumdan hatıra..Cam füzyon kursunu Pendik Belediyesi Halk Eğitim Merkezi'nden aldım.Hocamız ise Ebru Susamcıoğlu .. Hiç aklımda yokken arkadaşlarımın ısrarı üzerine gittim,ama çok sevdim,çok zevkli.. Teşekkür ederim..SEVGİLER!

      Sil
    2. Miray Hanım; yanıtınız için teşekkür ederim.Ben de birkaç yıl evvel Cam Ocağı Vakfı'nda füzyon kursuna katılmıştım.Benim de öğretmenim Ebru Hanım idi.Çok yetenekli ve mesleğini seven, aynı zamanda çok tatlı genç bir hanım kendisi.Ayrıca blogunuzu yeni keşfettim.Çok zevkli ve yaratıcı bir insansınız.Elleriniz dert görmesin.Sevgilerimle.

      Sil
    3. Rica ederim ne demek ;) Evet Cam Ocağı Vakfı harika bir yer..Ebru Hocam bizi de götürdü gezdik,bilgi edindik..Hocamız evet çok tatlı ben de çok seviyorum.Mesleğine aşık adeta,bana da sevdirenlerden ;)Bloğumu keşfetmeniz de beni çok mutlu etti..Hoşgeldiniz sefalar getirdiniz.. ;) Güzel düşünceleriniz için de ayrıca teşekkür ederim..SEVGİLER! ;)

      Sil
  12. Çok güzeller!!!! Özellikle "cam füzyon" lara bayıldım! Nedir ki bu cam füzyon nasıl yapılıyor, camı boyutlu boya ile boyayarak mı? ay çok beğendim, elinize sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim..
      Şeffaf ve renkli camın soğukken istenilen formda kesildikten sonra, belirlenmiş şekle göre yerleştirilip, cam için özel olan fırınlarda 750- 900 derecede pişirilip,eritilmesidir. Bu işlem yaklaşık 18-19 saat sürer..Cam füzyon fırını farklıdır.
      Füzyon tekniği tamamen el işidir. Bu yüzden objelerden biri diğerine benzer, ama asla aynı olmaz.
      Bu teknik, insanlık tarihinin en eski cam tekniklerinden biridir ve eski Mısır' da 4500- 5000 yıl önce kullanılmıştır. Aynı dönemlerde bu teknik Anadolu' da da kullanılmıştır. Özellikle Konya Karatay Medresesi Müzesi ve Ankara Sanat Müzesi' nde bu eserleri görmek mümkündür.
      Biraz bilimsel oldu :D

      Sil
  13. gerçekten muhteşem tasarımlar , evimde de kaftan duvar panoları var , mor olanı tam benlik , eline sağlık , sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep Hanım beğenmenize sevindim,sizinkileride merak ettim ;) ..İsterseniz gönderebilirim ;) Teşekkür ederim.SEVGİLER!

      Sil
  14. muhteşem olmuşlar gerçekten çok beğendim ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Bloğunuzun ismi ne hoş..

      Sil
  15. bir sorum olucaktı acaba satış platformunuz varmıdır ??yoksada bir an önce açın :D çok güzeller

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Satış platformum şöyle facebook/mirayshandmades ya da miray_taskiran@hotmail.com dan ulaşabilirsiniz ;) Çok teşekkür ederim,çok mutlu oldum ..SEVGİLER!

      Sil
  16. Tek kelime ile muhteşemler.. Ellerinize sağlık. Satış platformunuz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim..Satış platformum şöyle facebook/mirayshandmades den fiyatlarıyla ilgili bilgi edinebilir ya da miray_taskiran@hotmail.com dan ulaşabilirsiniz ;) SEVGİLER!

      Sil
  17. çok ama çok güzel olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok ama çok teşekkür ederim Mehtap Hanımcım.. SEVGİLER!

      Sil
  18. miraycım tanıştığıma memnun oldum
    çoook hoşşş blog canım
    :)
    bana da beklerim.

    YanıtlaSil
  19. Bir kase lezzet ! Ne tatlı bir isim! Ben de memnun oldum..Teşekkür ederim..Gelirim tabi zevkle..SEVGİLER!

    YanıtlaSil
  20. Merhaba Miray Hanım.Atölyede o kadar çok kaftan çalıştık ki bu sene ,biraz sıkılmıştım doğrusu .Şimdi sizin yaptıklarınızı görünce yeniden heveslendim.Ellerinize sağlık hepsi de çok güzel ama cam olanlarının yeri bir başka.Bayıldım bayıldım .Sevgiler Çağla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Çağla Hanım.Teşekkür ederim,beğenmenize ve yorum bırakmanıza çok sevindim..Yine beklerim..SEVGİLER!

      Sil
  21. çok çok çok güzeller emeğinize sağlık, hem çiz, hem kes, hem boya vallahi BRAVO......öpüyorum...

    YanıtlaSil
  22. Ne hoş.. Sabah sabah Marifetli Cadıma uğradım hediye çekilişinizi duyurmuş bir ziyaret edeyim dedim.. Pek güzel el emekleriniz buradaki turum uzun süreceğe benziyor elinize sağlık.. Bana da beklerim, CiCi KalıN.. (^_^)

    YanıtlaSil
  23. çok güzeller!ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  24. bunlar çok güzeller mirayy, bayıldım şahaneee, bana mail atıp fiyat ve kargo konusu hakkında bilgi verebilir misin? ben 10 gün sonra yurt dışına çıkıyorum ve orada ki evimi düzerken bu güzelliklerden faydalanmak istiyorummm.... narish.b@gmail.com adresim bana dönersen çok memnun olurumm...

    YanıtlaSil
  25. merhabalar elleriniz sağlık çok güzel olmuşlar acaba hangi tekniği kullandınız bu kaftanlarda

    YanıtlaSil